zondag 30 september 2012

Amber's Favorietjes #1





Ik heb een leuke maandelijkse rubriek bedacht! In Amber's Favorietjes laat ik mijn favoriete dingen van de afgelopen maand zien. Wat vond ik deze maand geweldig? Waar was ik flabbergasted over? Of wat vond ik echt te gek? Lees verder om te zien wat ik deze maand het leukste vond.




Make-Up Product




Van mijn NYX For Your Eyes Only Palette was ik in eerste instantie niet zo weg van. De kleuren waren mooi maar ik was niet echt goed in het combineren ervan. Toch heb ik deze maand een combi gevonden die ik bijna iedere dag gebruikte. Ook heb ik deze maand dit palette veel gepakt om even mee te 'spelen'. Vooral de middelste drie kleuren van de onderste rij zijn prachtig!

Dit palette is o.a. te koop op boozyshop.nl voor €10,95


Beauty Product



Deze maand postte ik deze foto op Instagram: Het Qiriness Le Wrap Exfolys masker. De kans is groot dat je dit masker al op meerdere (beauty)blogs bent tegen gekomen, want ontzettend veel mensen zijn fan! Zo niet: dit is een heerlijk masker die je huid heel zacht en egaal maakt en ontzettend makkelijk werkt. Je brengt het masker aan, laat het een minuutje of twee intrekken en je 'rolt' het ervan. Geen gedoe met afspoelen, gewoon rollen.  Het masker maakt mijn huid zo egaal, dat ik de volgende dag geen foundation op hoef. Ook zitten er geen parabenen in voor de gevoelige huidjes onder ons. Het enige nadeel? De prijs... Het is namelijk een vrij duur masker. 

Qiriness Le Wrap Exfolys is te koop bij Ici Paris XL voor €31,05 voor 125 ml

CD


Hoe kan het ook ander? Babel van Mumford & Sons is mijn favoriete cd van deze maand. Eigenlijk een oneerlijke titel, want dit is serieus de mooiste cd ooit gemaakt. Wat een prachtige muziek! Deze plaat is nog mooier, melancholischer, energieker, harmonieuzer dan Sigh No More, hun debuutalbum. Voor wie Mumford & Sons niet kent: Het is prachtige folk rock muziek met Ierse klanken. Door de vele (akoestische) gitaren en de banjo klinkt de muziek heel warm en vol en is ieder nummer even mooi. Voor de nummers Holland Road (hé, mooie naam!), Lover of the Light en Hopeless Wanderer zijn de uitblinkers van de plaat en moet ik toch echt even een traantje wegpinken. 

Babel van Mumford & Sons is voor €17,99 (Deluxe Edition) te koop bij o.a. Bol.com

Film



Ik heb ontzettend veel films deze maand gezien, maar Into the Wild sprong er toch wel uit. Een prachtige film, over een afgestudeerde jongen die negatief beeld over de wereld en de maatschappij heeft en besluit op reis te gaan. Eerst in de VS, waar hij allerlei mensen ontmoet, maar zijn droom is om naar Alaska de wildernis in te gaan. Hier vind hij midden in het sneeuwlandschap een bus waarin hij overwinterd.

 Into the Wild is een hele bijzondere film met prachtige muziek van Eddie Vedder. Het is wel een beetje art-house maar wel heel toegankelijk voor de meeste filmliefhebbers. De film is echt een aanrader, ik heb er een paar dagen later nog veel aan teruggedacht. 

Into the Wild is o.a. te koop op Bol.com voor €6,99

Favorite Bought Item


Tja, hoe kan het ook anders? Nog steeds ontzettend blij met mijn camera! Helaas heb ik niet zo heel veel tijd gehad om op pas te gaan om mooie foto's te maken, maar ik heb al wat mooie plaatjes voor mijn blog geschoten :) Ook moet ik nog accessoires voor mijn camera kopen, maar dat komt wel goed... 

Zo, ik hoop dat jullie mijn rubriek leuk vinden! Ik vond het in ieder geval erg leuk om te schrijven en voor ik het weet, is het alweer eind oktober en oktober gaat toch een leuke maand worden. I'll keep you posted.

With love,

Amber







Geen opmerkingen:

Een reactie posten