zondag 23 september 2012

Ik heb een camera



Een fotograaf zonder camera is als een schilder zonder kwasten. Het werkt niet. Voorheen gebruikte ik altijd de camera van mijn vader, maar het werd steeds lastiger om te delen dat ik toch wel heel graag mijn eigen camera wilde. Ik was aan het zoeken naar verschillende camera's van verschillende merken, totdat mijn vader vertelde dat de Canon 600D erg geschikt voor mij was. Na één keer vastgehouden te hebben was ik verkocht. Hier ging ik voor sparen.





Maanden gingen voorbij (Ik ben de slechtste spaarder ooit), maar omdat ik in de zomervakantie lekker veel gewerkt had, kon ik hem gisteren eindelijk kopen! De Canon 600D is een digitale spiegelreflex camera en heeft 18 megapixels. De camera heeft een super handig uitklapbaar display en kan filmen in HD kwaliteit. Ook heeft de camera een een volledig assortiment aan objectieven en accessoires waarmee ik prachtige foto's kan maken. 

Ik heb de camera met een standaard kit lens (18-55mm) gekocht. Met deze lens kan ik lekker experimenteren om te kijken wat mijn volgende lens wordt. Voor nu vind ik deze 18-55 mm wel prima, zeker als je ziet wat voor foto's ermee gemaakt kunnen worden:


Dit is de eerste foto die ik met mijn camera gemaakt heb. Ik heb de foto niet bewerkt. Zie er super mooi uit toch? Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat Blogger de kwaliteit van de foto een beetje naar beneden haalt. Eigenlijk is de foto nog vele malen mooier.

Ik ben echt super blij met mijn camera! Het motiveert mij om nog meer foto's te maken en nog meer te bloggen. Ik moet ook zeggen dat ik niet veel meer blog omdat ik vrij veel werk en ook veel huiswerk heb. Ook denk ik dat ik wat meer fotografie op mijn blog ga zetten. Houden jullie het in de gaten?

With love,
Amber





Geen opmerkingen:

Een reactie posten