dinsdag 21 augustus 2012

Fotoverslag: Lowlands!



Al jaren droom ik ervan om naar Lowlands te gaan. Als het zover was, zat ik altijd aan de buis gekluisterd om nieuwe bands te ontdekken en jaloers te zijn op iedereen die erbij was. Hier moest toch maar eens verandering in komen. Zeventien jaar is een prima leeftijd voor de eerste keer Lowlands en mijn ouders vonden het goed! Dus zaten we zo'n half jaar geleden voor de computer om zo snel mogelijk kaartjes te regelen. Binnen een half uur hadden wij ze en binnen maar liefst twee uur was het helemaal uitverkocht. Dit festival moest dus wel heel bijzonder zijn als zo'n 55.000(!) mensen een kaartje binnen 2 uur bemachtigen. Toen was 17, 18 en 19 augustus nog heel ver weg...





...en toen (een half jaar later) was het zo ver! Ik was met mijn zus Lisa, die precies dezelfde muzieksmaak als ik heeft.


De tent staat! Even goed het programma boekje doornemen.


De eerste band die we zagen: Go Back to the Zoo! Al 100x gezien, maar ze blijven leuk.


Zo leuk! Overal hingen schermen waar mini art-house film afgespeeld werd.


Waiting for Bloc Party...


Jaaaa, Bloc Party was zo gaaf! Ben al tijden fan van deze band en was dus super blij dat ze op Lowlands zouden staan! En ze zijn echt extreem goed live!


Meh, de eerste tegenvaller: The Black Keys. Ik had inmiddels hoofdpijn, het publiek was te ruig, hij zong niet altijd zuiver en vergat een paar keer zijn tekst. Lisa en ik zijn allebei halverwege weg gegaan. Zonde, want de muziek blijft steengoed!


Oh yeah! Vooraan bij Alt-J. Wat een geweldige band en wat een geweldige muziek!


Blaudzun en Ane Brun!

'

Oooo, Ane Brun, Wauw, wat een prachtige stem, wat een prachtige muziek. Lisa en ik hadden één keer een cd van haar geluisterd die we allebei erg mooi vonden, maar live komt het pas echt binnen. Dit concert was echt een hoogtepunt.

\

Deze kennen we toch?


Chillen in een zitzak bij Hi, waar onze smartphones even konden bijtanken.


De India, de tent waar veel beginnende Indie bandjes optreden.


o.a. Boy & Bear trad hierin op. Hé, die naam hebben we vaker gehoord toch? Dat klopt!


Timur en Rámon van 3fm. Leuk.




Geweldig, geweldig, geweldig. Miike Snow. Zoiets goeds als dit heb ik nog nooit gezien. Echt het aller aller aller gaafste concert ooit!


The Shins vond ik niet echt heel boeiend eigenlijk.




Ook The XX was geweldig. Niet zo zeer de muziek, maar de act deed het 'm. Lichtshow, het decor, een beamer  het was echt een kunstconcert. Ontzettend gaaf!


Dag Lowlands, Tot volgend jaar!

Het is duidelijk dat ik echt genoten heb van Lowlands. Dat komt niet alleen door alle geweldige acts die ik gezien heb. Misschien een cliché, maar Lowlands is ook gewoon fantastisch door de sfeer die er hangt. Er zijn geen vechtpartijen en iedereen is aardig voor elkaar. Een soort van -make love not war sfeer- die je pas begrijpt als je er geweest bent. Ik ga in ieder geval volgend jaar weer!

With love, 
Amber




















1 opmerking:

  1. Dat gevoel heb ik ook bij Lowlands en zo praat ik er ook altijd over tegen andere mensen. Echt iedereen is vrolijk en het heeft een hoog saamhorigheidsgevoel :D
    Helaas kon ik dit jaar niet gaan vanwege mijn afstuderen maar volgend jaar ben ik weer van de partij!
    Leuk verslag en het kleedje dat voor jullie tent ligt is echt heel tof :D

    BeantwoordenVerwijderen