woensdag 31 oktober 2012

Concerten: Kensington, Moke en Chef'Special

"Ik ga nooit naar concerten. Veeeel te duur" Dit krijg ik meestal te horen als ik vertel dat ik regelmatig een concert bezoek. Jammer, want een goed concert hoeft helemaal niet zo duur te zijn! Zeker voor Nederlandse bandjes betaal je nog geen twintig euro. Ik ga dan ook best wel vaak. Ongeveer één keer in de twee maanden. Afgelopen anderhalve week heb ik het wel heel bond gemaakt. Niet met James, maar met Kensington, Moke en Chef'Special. Je hoort het goed: maar liefst drie concerten in anderhalve week.

Kensington @ Patronaat, Haarlem 18-10-2012







Het begon met Utrechtse Kensington in mijn Patronaat. Een geweldige band, waarvan het niet de eerste keer is dat ik hun live gezien heb. Toch blijft Kensington mij verbazen met hun te gekke Britse sound. Ze hebben kort geleden hun album Vultures uitgebracht en ligt erg goed in het gehoor. De kleine (huh?!) zaal van het Patronaat was uitverkocht en dat is niet gek, want ze zijn super live. Naast dat ze gewoon hun ding doen en hun muziek maken, zijn ze wat losser met het publiek geworden en lijken ze er meer lol dan ooit in te hebben. Als je houdt van Britse indie rock muziek alla Editors of Bloc Party, is Kensington het checken waard!

Moke @ Burgerweeshuis, Deventer 26-10-2012




Iets verder van huis: Moke in het burgerweeshuis. Net als Kensington, heeft Moke pas geleden een nieuw album uitgebracht: Collider. Een nieuw album, een nieuwe tour en een nieuwe coupe van zanger Felix. Alleen de muziek van Moke is hetzelfde gebleven, maar hé, wie vindt dat nou erg? Shorland was fantastisch net als The Long en Dangerous sea. Ook Collider doet niet onder voor deze twee juweeltjes. Daarom moest ik ze gewoon eens live zien. Dan ben je op vakantie, kijk je wat voor concerten er in de buurt zijn en blijkt Moke in het mooie Deventer te spelen. En ze zijn geweldig live, maar ik had ook niet anders verwacht.

Chef'Special @ Patronaat, Haarlem 27-10-2012





En dan heb je zo'n tof optreden de avond ervoor gezien en dan ben je bang dat Chef'Special alleen maar tegen kan vallen. NEE. Deze avond was de zesde keer dat ik ze zou zien. Je koopt geen concertkaartje voor  een band die je al vijf keer gezien hebt als je geen fan bent of als je ze niet goed vindt. Gelukkig vind ik ze super en ben ik wel fan. Ik was dan ook super blij dat ze hun tour zouden afsluiten in het Patronaat. Ik kwam lekker op de fiets, maar mensen uit het hele land kwamen voor de laatste clubshow van Chef'Special. De sfeer zat er dan ook goed in. De opening was echt te gek. Vuurwerk en een wit doek dat naar beneden viel. Ook dit concert was gewoon weer briljant  Ze deden alle oude nummers, maar ook veel nieuwe, die ook weer lekker in het gehoor liggen. Ik kan echt niet wachten tot de tweede cd uitkomt. One for the Mrs. heb ik grijs gedraaid en ken ik ook helemaal uit mijn hoofd. Na afloop nog een gezellig praatje met ze gemaakt, ook leuk. Zal ik ze weer een zevende keer zien? Tuurlijk, ik wil ze wel vijftig keer zien. Chef'Special verveelt nooit.

Zo, korte, krachtige reviews. Concerten bezoeken is gewoon het allerleukste om te doen. Het volgende wat ik ga zien is Di-rect en morgen gaan de kaarten voor the Killers in de Ziggo Dome in de verkoop. Ook staan er nog heel wat concerten op mijn wishlist. Als het kon, zou ik wel iedere week een concert bezoeken. Het aller aller allerleukste wat er is.

With love,
Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten