maandag 5 november 2012

Amber's Favorietjes #2



Wat is oktober ontzettend snel voorbij gegaan! Ik hoefde maar met mijn ogen te knipperen en het was al november! Drukke weken, waaronder een toetsweek en een weekendje weg inzit. Daardoor vond ik het behoorlijk lastig om de amber's favorietjes van de maand oktober samen te stellen. Na lang, lang nadenken wist ik weer welke films ik gekeken heb, welk beautyproduct mij de koude herfstdagen hielp te overleven en welke cd is ontzettend vaak gedraaid heb.





Make-Up Product: Benefit Realness of Concealness



Jeetje, ik weet niet of het aan het weer ligt, maar mijn huid is erg onzuiver op het moment. Kleine (of nouja, GROTE) monsters die amper weg te camoufleren zijn. Gelukkig heb ik het Realness of Concealness palettje van Benefit, een superfijn, leuk en lief make-up merk. In deze palette zit de Boi-ing concealer die ieder puistje als sneeuw voor de zon laat verdwijnen. Ook de welbekende High Beam vloeibare highlighter is een groot favoriet van mij. Een druppeltje mengen met foundation en het laat mijn huid stralen! Lemon Aid is een oogschaduwbasis en hierdoor blijft oogschaduw de hele dag perfect zitten. De Ooh La Lift gebruik ik onder mijn ogen, maar omdat ik donkere aderen onder mijn ogen heb is de Ooh La Lift niet genoeg. Daarom doe ik er altijd nog wat Boi-ing concealer overheen. Er zit ook nog een Lip Plum in, maar die gebruik ik nooit. Voor de rest gebruik ik alles (meestal niet bij elkaar, ik ben niet zo van het plamuren) super graag en ik ben heel erg blij met dit palettje.

Beauty Product: Freeman Body Toning Lotion Coconut & Guava



De kou van buiten en de verwarming die weer aangaat doet niet veel goed voor je huid. Je huid schreeuwt bijna voor wat extra voeding. Freeman heeft heerlijke producten en ik nam de bodylotion mee in een heerlijke zomerse geur: kokos en guave  It's hard to say goodbye to summer. De geur is echt overheerlijk! Ik heb echt nog nooit zo'n lekker echt ruikende kokos bodylotion gehad! Maar ook de lotion zelf is super lekker. Smeert goed uit, trekt snel in en maakt mijn huid super zacht. Het lijkt wel of de lotion de hele dag op mijn huid blijft zitten. Als ik naar de ingrediënten kijk is dat logisch. Er zit namelijk wel minerale olie in waardoor het op de huid blijft liggen. Zo'n laagje vind ik niet zo erg, maar er zijn mensen die er wel een probleem van maken. Als je minerale olie liever vermijd, kun je deze lotion beter laten staan. Maar ach, alleen voor de super leuke fles zou ik hem al kopen.

Cd: Radical Face - The Family Tree: The Roots



Radical Face, wie kent die band nou niet? Zeg nou niet "nou ik" daar achter je computer. Als je een beetje televisie kijkt heb je één van de Nikon reclames vast wel eens voorbij zien komen. De muziek op de achtergrond is Radical Face en hoewel de eerste cd waar het Nikon nummer op staat een beetje vind tegenvallen, vind ik de tweede wel geweldig. Ook weer prachtige folk muziek met akoestische gitaren, piano's, violen, accordeons en banjo's. Vooral het nummer Black Eyes is prachtig. Heel erg melodieus en daar houden wij natuurlijk van. Ik kan niet zo snel een vergelijken noemen (Fleet Foxes misschien?) maar als je gewoon van Folk muziek houdt, moet je Radical Face zeker eens luisteren.

Film: 17 Filles



Deze maand heb ik maar één film gezien: 17 Filles, een Franse film over zeventien meiden die zwanger willen worden. De meiden zijn ongeveer zeventien jaar, vriendinnen voor het leven en zien en willen hun kinderen samen opvoeden, zonder hulp van hun ouders. Ze hebben elkaar. Krankzinnig, maar waar gebeurd. Ik was dan ook erg onder de indruk van deze film. De meiden zijn erg dom en onverantwoordelijk. Goed verhaal, goed spel alleen duurt de film erg kort. Een beetje jammer, want ik had het idee dat er nog wel wat dingen beter uitgewerkt konden worden. Toch is deze film een aanrader.

Serie: The Vampire Diaries

                            


Ik heb besloten om iedere maand een ander onderwerp te kiezen voor het laatste item. Vorige maand was het my favorite bought item. Deze maand ben ik verslaafd aan  vampieren. Het nieuwe seizoen van The Vampire Diaries is in oktober weer begonnen in Amerika. Als je graag the Vampire Diaries wilt volgen of als je nog moet beginnen aan het nieuwe seizoen, zal ik niet te veel verklappen. Wel kan ik zeggen dat het weer "bloedje" spannend is, de jongens nog knapper zijn en dat er meer bloed dan ooit inzit. De vampieren zijn verslaafd aan bloed, ik ben verslaafd aan the Vampire Diaries.

Zo, dan was dan alweer de tweede Amber's Favorietjes. Iets later dan had gemoeten, maar dan is de volgende Amber's Favorietjes alleen maar sneller.

With love,
Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten