dinsdag 15 januari 2013

Concert: Kodaline

Als je vaak naar de radio luistert, is de kans groot dat je Kodaline wel eens gehoord hebt met het nummer All I Want. Op diverse radiostations is dit nummer een hit en veel mensen spreken over de nieuwe Coldplay. Dat trekt al gelijk mijn aandacht en van vele anderen, want het concert was binnen no time uitverkocht. Bijzonder, want deze Ierse band heeft maar één EP.






Op de EP staan vier nummers. Helaas had Kodaline daarom weinig te spelen. Naast de nummers op de EP speelden ze wat nieuwe nummers en een cover van Sam Cook. Hoewel ieder nummer anders is, past het erg goed bij elkaar. Gelukkig is er ook genoeg afwisseling tussen de nummers. Het optreden begint met het ietwat psychedelische Lose Your Mind, maar kort daarna volgt het prachtige High Hopes.

 De stem (en het kapsel) van zanger Steven Garrigan zijn onweerstaanbaar. Iedere uithaal is loepzuiver en ieder woord dat hij zingt is om te genieten. Een prachtige stem die perfect past bij het geluid van Kodaline.



Mijn eerste concert van het jaar zat er na een uurtje alweer op. Kort maar krachtig. Ik heb iedere minuut genoten en ik kan niet wachten tot ze weer naar Nederland komen tegen de tijd dat hun debuutalbum uitkomt. Hieronder nog even de clip van het nummer All I Want. Ik vraag mij toch wel een beetje af, of het nummer ook zo sterk geweest was zonder deze video...



Aanrader dus. Volgende keer Paradiso, Amsterdam?

With love,
Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten