dinsdag 12 juni 2012

Mijn parfumstash #2



Van de week konden jullie al deel 1 lezen van mijn parfumstash. Nu is deel 2 aan de beurt! We gaan verder met de bloemenparfums die echt iedereen zou moeten ruiken!




Chloé


Ook Chloé is een vrouwelijk bloemenparfum. Naast Scarlett is Chloé echt een favoriet van mij. De geur heeft iets ontzettend unieks en valt met geen ander parfum te vergelijken. Desondanks zullen veel vrouwen deze geur heerlijk vinden.

Topnoten: Bergamot, perzik, oranjebloesem, hyacint, ylang-ylang, kokosnoot, lavendel, kamerfoeliee, aledehyden.
Hartnoten: jasmijn, tuberoos, lis, wortel, anjer, narcis, roos
Basisnoten: Amber, cederhout, eikenmos, sandelhout, muskus, eikenhout, benzoë

Heb je ooit een parfum gezien met zoveel noten? Waarschijnlijk is hierom het parfum zo uniek. De basisnoten zijn vrij houtig terwijl de top- en basisnoten weer heel bloemig zijn. De combinatie hiervan is perfect! Ook het flesje vind ik het mooist van alle parfums die ik heb. Lief en chique tegelijk. Jammer genoeg, vind ik de geur vrij snel vervliegen en ik heb de eau de toilette. Waarschijnlijk blijft de eau de parfum wat langer hangen.

Sun, Jill Sander


De meest bijzondere geur uit mijn stash is toch wel Sun van Jill Sander. Ik heb hem ooit eens opgespoten midden in de winter, maar lekker vond ik hem niet. Ik moest wel gelijk aan de zomer denken, maar het paste gewoon niet. Bij zomerse parfums denk je al gauw aan hele frisse parfums, maar Sun is allesbehalve. Sun is heel warm, waarbij je gelijk aan de zon denkt. Als ik de geur ruik, loop ik al over een Boulevard in Zuid-Frankrijk.

Topnoten: rozenhout, limoen, bergamot, amber
Hartnoten: violet, heliotroop, roos, ylang-ylang, oranjebloesem, jasmijn.
Basisnoten: vanille, tabak, tonkaboon, patchoeli

De hartnoten zijn vrij bloemig, maar de top- en basisnoten zijn inderdaad warm. De geur is ook geschikt om in de zomer te dragen omdat het weinig alcohol bevat (sommige mensen krijgen last van uitslag met zonnen met alcohol op de huid.) Het flesje is niet mijn smaak.

Dahlia Noir, Givenchy


Dahlia Noir is een vrij sterkte poederige geur. Als ik de geur ruik, dan moet ik ook aan babypoeder ofzo denken. Waarom weet ik niet. Misschien heeft de geur ver weg iets babyachtigs, maar het is echt een poedergeur. Ook heeft de geur iets bloemigs (that's what I like!)

Topnoten: mandarijn, roze peper, mimosa
Hartnoten: roos, iris, patchoeli
Basisnoten: sandelhout, vanille, tonkaboon

Niet veel noten. Ook heb ik er niet zo heel veel aan toe te voegen. De geur zelf is vrij sterk. Ik draag hem zelf gewoon overdag, maar ik snap ook dat veel meiden van mijn leeftijd hem te sterk zullen vinden. De geur is geschikter voor volwassenen. Het flesje is echt prachtig! Die zwarte dop doet het 'm.

Zo, dit was mijn "grote" parfumstash. Er kunnen heel wat geuren bij wat mij betreft en ik heb er dan ook heel wat op mijn wishlist staan. Ik koop niet vaak zelf parfum, omdat ik het voor leuk vind om te krijgen. Als je je afvraagt waarom ik sommige parfums niet behandelt heb die wel op de eerste foto staan: Ik vind parfumflesjes te mooi om weg te gooien. Al mijn flesjes staan bij elkaar en veel daarvan zijn op. De zes die ik behandelt heb, gebruik dagelijks :)

Wat is jouw favoriete parfum?

With love,
Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten