maandag 16 januari 2012

Meet... Scanners

Ooit van Scanners gehoord? Nee? Dat kan kloppen. Deze band heeft amper bekendheid in Nederland en dat is jammer, want de Scanners maken ongelofelijk goeie muziek! En ik ben fan...


Dus, wie en wat is deze mysterieuze band uit Londen nou precies? Scanners is een alternatieve rock groep ontstaan in 2004. Ze gaan dus al een tijdje mee, maar hebben twee cd's uitgebracht: Violence is Golden en Submarine. Leden zijn: Matthew Mole (zang, gitaar en synthesizer), Sarah Daly (zang, bassgitaar en viool), Amina Bates en Tom Hutt. Scanners mag misschien zelf niet zo populair zijn, maar hun muziek is al een paar keer gebruikt in Gossip Girl, Skins, Entourage en One Three Hill. Door Gossip Girl heb ik ze ook leren kennen, thx Gossip Girl!


Salvation, werd gedraaid in Gossip Girl. Één van hun beste nummers.

Hoe kun je de muziekstijl het beste omschrijven? Frisse indie met invloeden uit het new wave tijdperk. De muziek is echt tek gek, precies waar ik van hou! Submarine heb ik dan ook grijsgedraaid. Toch jammer dat ze in Nederland niet bekend zijn en hier dus ook nooit optreden. Ik heb zelfs in de grootste platenzaken van Nederland naar een album gezocht, maar zelfs daar ligt hun album niet. Maar Bol.com heeft hem, Hoera!


Raw

Ze hebben eigenaardige videoclips, maar dat is juist leuk. Dat past bij deze band en de muziek. Luister eens wat van ze, of koop hun album op Itunes, want dat verdienen ze ;)

With love,
Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten